Ændringer som følge af coronavirussen

Udgivet: 20. marts 2020

Den verserende Coronapandemi har efterhånden fået sat sit aftryk i hverdagen hos os alle. Danmark er tæt på at være lukket ned, hvilket har medført en enorm ændring i, hvordan både vi og vores leverandører håndterer henvendelser fra jer som virksomhed og jeres bilbrugere. Derfor har vi lavet denne lille oversigt over situationen lige nu.



Autolease

I tråd med Sundhedsstyrelsens anbefaling arbejder næsten alle hjemmefra. De som stadig er på kontoret varetager vigtige funktioner, men er blevet placeret med god afstand imellem sig, ligesom at alle møder, både interne og eksterne, foregår digitalt. Vi er stadig fuldt tilgængelige på chat, mail og telefon, så I og jeres bilbrugeres henvendelser bliver håndteret og besvaret som normalt.

Levering af ny bil

På grund af smittespredningen har alle bilforhandlere midlertidigt lukket ned for, at bilbruger kan få en personlig gennemgang af bilen ved levering. Alle vil dog blive tilbudt en gennemgang på et senere tidspunkt, hvis de ønsker det. Sælgeren vil stadig være til stede ved udlevering og vil kunne guide bilbruger igennem opsætning af Bluetooth mm.

Flere bilproducenter har meldt ud, at deres fabrikker lukker ned for en periode, så I skal i den kommende periode forvente længere leveringstid end normalt samt forvente, at mange biler vil få skubbet sin nuværende leveringsdato.

Euromaster

Rigtig mange bilbrugere skal til at have sommerhjul på firmabilen. Derfor er der også hos Euromaster indført midlertidigt ændrede procedurer. Serviceteknikeren, som foretager hjulskiftet, vil bære handsker samt spritte bilen af efter service. Overlevering af nøgle vil ligeledes foregå uden fysisk kontakt.

Carglass

Det er stadig muligt at få udført reparationer via Carglass, som gerne kører ud på bilbrugers privatadresse. Også her er forskellige værktøjer taget i brug for at nedbringe smittespredningen, blandt andet er det i øjeblikket ikke et krav at underskrive på teknikerens tablet efter udført reparation. Teknikeren vil i stedet tage et billede som dokumentation.

Returnering af bil

Der er på nuværende tidspunkt lukket ned for aflevering med gennemgang af bilen. Derfor vil bilbruger opleve, at det ikke er muligt at booke tid til aflevering online. Aflevering foregår i denne periode ved, at bilen stilles på afleveringsstedets parkeringsplads, hvorefter nøglerne afleveres i receptionen.


Selvom aktiviteten på vejene er faldet markant, fordi mange arbejder hjemmefra, melder både brændstofselskaberne og Falck, at de fortsat er klar til at betjene bilbrugerne. Der vil som altid være brændstof i pumperne og frisk kaffe i butikken. Kopperne er dog flyttet om bag disken for at begrænse smittespredning. Falck vil ligeledes rykke ud og afhjælpe de opkald, der kommer ind – naturligvis med stor fokus på at undgå fysisk kontakt, så smittespredning begrænses.


Ovenstående gælder på nuværende tidspunkt men vil løbende kunne blive ændret, hvis situationen ændres. Du vil altid kunne fange os på chat, mail eller telefon i åbningstiden, hvor vi kan være behjælpelige med eventuelle spørgsmål.


Vi vil gerne opfordre til, at linket til denne artikel bliver delt ude i virksomhederne, da ikke alle bilbrugere modtager dette nyhedsbrev.